4. 12. 2015

Všichni hosté a přednášející

Hosté:

Nakagawa
Kindži Nakagawa

Mistr bojového tasení a šermu, držitel 8. danu a titulu hanši ve škole Tojama rjú, předseda Evropské společnosti výuky bojových umění, bývalý student slavného Tokutomiho Tosaburóa, ale především inspirativní osobnost na poli japonských bojových umění. Kromě bojového umění je jeho vášní rovněž japonské období Džómon, o kterém na Japonském jaru zapřednáší.



Přednášející:

Mgr. Ondřej Kučera, Ph.D.
Ondřej Kučera v roce 2001 vystudoval sinologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého. V rámci studií absolvoval pobyt na Tchajpejské pedagogické univerzitě. Od roku 2002 vyučuje na oboru čínská filologie na Katedře asijských studií FF UP, kde v současné době působí jako odborný asistent a tajemník.

Mgr. Tereza Bělecká
Tereza „Zíza“ Bělecká se aktivně zajímá o japonskou kulturu již přes deset let. Má vystudovaná japonská studia v Brně na Masarykově univerzitě, kde rovněž vyučovala, a Mezinárodní vztahy a asijská studia na Metropolitní univerzitě v Praze.

Mgr. Petr Kabelka
Petr „Astrak“ Kabelka vystudoval českou a japonskou filologii na Univerzitě Palackého v Olomouci a v současné době je studentem doktorského studia. Zabývá se problematikou překladu, a to nejenom na teoretické, ale především praktické rovině.

Mgr. Vít Ulman
Vít Ulman vystudoval japonštinu na Ústavu dálného východu na FF UK, kde se už během studií zabýval literaturou. V současné době tento jazyk vyučuje na Katedře asijských studií FF UP.

Bc. Veronika Kursová
Veronika „Velu“ Kursová je studentka japonštiny v magisterském programu na Univerzitě Palackého v Olomouci. Školní rok 2017/2018 strávila na studiích v Japonsku, kde se s divadelní formou takarazuka seznámila osobně. V Japonsku se také účastnila několika čanbarových tréninků a podílela se na organizaci vystoupení japonského čanbarového týmu Mumeitó v ČR.

Karel Vranovský
Karel Vranovský studuje kulturní antropologii a obecnou lingvistiku na Univerzitě Palackého v Olomouci. O japonskou kulturu se zajímá od svých čtrnácti let, z počátku nezávazně, dnes především z antropologického hlediska. Za zájem o specifické hledání spojnic mezi architekturou, kulturou a estetikou vděčí především dlouhodobé spolupráci se svým bratrem Janem, jenž získal architektonické vzdělání na Tokijské univerzitě a dnes v Japonsku působí jako architekt a fotograf.

Pavlína Riedlová
Pavlína „Paichichi“ Riedlová studuje Japonskou filologii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Ostrov Hokkaidó jí učaroval natolik, že jej projela křížem krážem autem i na kajaku.

Malé divadlo kjógenu
Soubor vznikl z podnětu českého dramatika, režiséra a mima Huberta Krejčího, japanisty Ondřeje Hýbla a předního představitele kjótské tradiční školy Ókura mistra Šigejamy Šimeho (mimo jiné ředitele Herecké asociace her nó a kjógen, laureáta cen „Za kulturní přínos prefektuře Kjóto“ a „Za podíl na uchování tradiční kultury města Kjóto“). MDK se věnuje převážně studiu, realizaci a uvádění japonských frašek kjógen v českém jazyce. Svým způsobem jde o světové unikum. Jedná se o dlouholetý projekt vzájemné kulturní spolupráce mezi českými a japonskými divadelníky, podporovaný pravidelně pořádanými dílnami, v rámci nichž je vždy pod vedením japonského mistra nastudována nová hra v češtině. MDK je ojedinělým divadelním seskupením působícím za hranicemi Japonska, které se systematicky věnuje pěstování tohoto tradičního uměleckého žánru.

Klára Májová
Klára „Calime“ Májová se ke kimonům jsem poprvé dostala zhruba před devíti lety díky studiu japonštiny a prohlubujícímu se zájmu o historii této země. Od té doby ji tento koníček neopustil a pomalu se přesouvá ze soukromého života i do toho pracovního. V současnosti pořádá mnoho workshopů na různých japonsky zaměřených akcích a brzy přibudou i kurzy oblékání do kimona.